6 ECTS credits
180 u studietijd

Aanbieding 1 met studiegidsnummer 4023917FNR voor alle studenten in het 1e en 2e semester met een gespecialiseerd master niveau.

Semester
1e en 2e semester
Inschrijving onder examencontract
Niet mogelijk
Beoordelingsvoet
Beoordeling (0 tot 20)
2e zittijd mogelijk
Ja
Onderwijstaal
Engels
Faculteit
Faculteit Psychologie en Educatiewetenschappen
Verantwoordelijke vakgroep
Educatiewetenschappen
Onderwijsteam
Jerich Faddar
Chang Zhu (titularis)
Onderdelen en contacturen
26 contacturen Hoorcollege
13 contacturen Werkcolleges, practica en oefeningen
Inhoud

This course will further develop your research skills as an educational scientist in the framework of your master thesis. You will expand your competences that will contribute to each of the steps that educational scientist conduct in their research.This will start off with the development of a research proposal, followed by specific attention on conducting different types of literature reviews. Next, the outline of different research designs and appropriate methodologies to tackle specific research questions are addressed. The course will also provide insight in practical procedures to execute a research plan, and how to approach the analysis of data. Finally, the reporting of educational research is addressed by paying attention to structure, writing style and the application of writing conventions in educational sciences.

Studiemateriaal
Digitaal cursusmateriaal (Vereist) : Reader, composed by titulars, Canvas
Bijkomende info

The course is designed by the following key approaches:

  • workshops
  • collaborative learning and group work
  • peer learning and peer review
  • self-regulation

All necessary reading material will be made available on the learning platform (Canvas)

Leerresultaten

Algemene competenties

In this course, you learn:

  • how to develop a research proposal
  • to conduct and write up a literature review
  • outlining practical steps of research design
  • specific implementation of research methods
  • procedures in conducting educational research
  • to conduct specific steps in data analysis in the framework of your master thesis
  • writing up a master thesis in terms of structure, use of APA guidelines, and writing style

Beoordelingsinformatie

De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
WPO Groepswerk bepaalt 50% van het eindcijfer

WPO Praktijkopdracht bepaalt 30% van het eindcijfer

ZELF Verslag bepaalt 20% van het eindcijfer

Binnen de categorie WPO Groepswerk dient men volgende opdrachten af te werken:

  • Group work met een wegingsfactor 50 en aldus 50% van het totale eindcijfer.

Binnen de categorie WPO Praktijkopdracht dient men volgende opdrachten af te werken:

  • Practical assignment met een wegingsfactor 30 en aldus 30% van het totale eindcijfer.

Binnen de categorie ZELF Verslag dient men volgende opdrachten af te werken:

  • Self-assessment met een wegingsfactor 20 en aldus 20% van het totale eindcijfer.

Aanvullende info mbt evaluatie

Regarding the second examination period:

Components in the final mark for which the student passed in the first examination period, can be automatically transferred to the second examination period. If the student failed for the group work component in the first examination period, an alternative assignment can be provided by the course titulars.

Toegestane onvoldoende
Kijk in het aanvullend OER van je faculteit na of een toegestane onvoldoende mogelijk is voor dit opleidingsonderdeel.

Academische context

Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Master of Educational Sciences: Standaard traject (enkel aangeboden in het Engels)