6 ECTS credits
180 u studietijd
Aanbieding 2 met studiegidsnummer 1010548ANR voor alle studenten in het 1e en 2e semester met een inleidend bachelor niveau.
FR
Le cours de Pratique du français 2 a trois objectifs principaux :
Les modalités concrètes du cours sont communiquées par le biais d'un vade-mecum lors du premier cours. Ce vade-mecum est un document contraignant.
NL
De cursus Pratique du français 2 heeft drie hoofddoelen :
Tijdens de eerste les worden de precieze modaliteiten over de inhoud, de evaluatiecriteria, de onderlinge verhouding van de deelpunten, de organisatie en het verloop van de cursus uitgelegd en aangereikt via een vademecum. Het vademecum bevat dus alle concrete informatie en is een bindend document.
FR
Matériel et ressources :
Les étudiants travailleront avec :
NL
Qua studiemateriaal wordt er gewerkt met :
FR
Compétences langagières :
Atteinte du niveau C1 dans les cinq compétences langagières (CECR) : compréhension de l’écrit, compréhension de l’oral, expression écrite, expression orale (en continu et en interaction).
Compétences académiques :
À l’issue du cours, les étudiants sont capables de :
Compétences citoyennes et interculturelles :
NL
Talige leerdoelen :
Bereiken van het C1-niveau in de vijf vaardigheden Frans (ERK) : leesvaardigheid, luistervaardigheid, schriftelijke vaardigheid, mondelinge vaardigheid (spreken + interactie).
Academische leerdoelen :
Aan het einde van de cursus is de student in staat om :
Interculturele en maatschappijbetrokken leerdoelen :
De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
Examen Mondeling bepaalt 30% van het eindcijfer
Examen Schriftelijk bepaalt 70% van het eindcijfer
Binnen de categorie Examen Mondeling dient men volgende opdrachten af te werken:
Binnen de categorie Examen Schriftelijk dient men volgende opdrachten af te werken:
FR
Le cours est composé de trois modules :
Les étudiants sont évalués tout au long de l’année (évaluation permanente – 50% de la note finale) ainsi qu’à l’aide d’une évaluation périodique (examen de fin d’année – 50% de la note finale). La participation à toutes les tâches et moments d’évaluation est obligatoire et conditionne la participation à l’examen de fin d’année.
En fonction de leurs résultats à l’évaluation permanente, les étudiants peuvent demander une dispense pour une partie ou l’entièreté de l’examen final. L’examen de fin d’année est organisé en trois modules également, ayant la même pondération que pour l’évaluation permanente. La participation à tous les moments d’évaluation et l’obtention d’une moyenne égale ou supérieure à 14/20 à pour un module du cours permet d’être dispensé de celui-ci à l’examen de fin d’année. Autrement dit, l’obtention d’une moyenne de 14/20 aux trois modules permet d’être complètement dispensé de l’examen de fin d’année.
En première comme en seconde session, l’obtention d’une note supérieure à 10/20 permet de réussir le cours, pour autant que les notes de chaque module ne soient pas inférieures à 8/20. Dans ce cas, la note maximale accordée pour l’entièreté du cours sera 9/20.
NL
De vak Pratique du français 2 bestaat uit drie modules :
Studenten worden tijdens en aan het einde van elk semester geëvalueerd (permanente evaluatie – 50% van het eindcijfer) en door een examen dat aan het einde van de tweede semester georganiseerd wordt (50% van het eindcijfer). Het afleggen van alle opdrachten is verplicht en bepaalt de toegang tot het eindexamen. Het eindexamen bestaat ook uit drie modules met dezelfde weging.
De student kan vrijgesteld worden van een deel van het eindexamen indien hij/zij op de permnanente evaluatie een gemiddelde van 14/20 behaalt voor een module. In andere woorden, als de student een gemiddelde van 14/20 op de drie modules, is hij/zij vrijgesteld van het eindexamen.
In de eerste en de tweede zittijd is het eindcijfer de som van de deelcijfers die behaald werden voor de drie modules, op voorwaarde nochtans dat geen van de drie deelcijfers onder de 08/20 ligt. Is dit wel het geval voor één van de drie cijfers, dan zal ook automatisch het eindcijfer onder de 08/20 liggen, wat ook de overige behaalde resultaten mogen zijn.
Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Bachelor in de wijsbegeerte en de moraalwetenschappen: Standaard traject
Bachelor in de taal- en letterkunde: Duits-Frans
Bachelor in de taal- en letterkunde: Frans-Italiaans
Bachelor in de taal- en letterkunde: Frans-Spaans
Bachelor in de taal- en letterkunde: Nederlands-Engels
Bachelor in de taal- en letterkunde: Nederlands-Frans
Bachelor in de taal- en letterkunde: Nederlands-Italiaans
Bachelor in de taal- en letterkunde: Nederlands-Spaans
Bachelor in de taal- en letterkunde: Nederlands-Duits
Bachelor in de taal- en letterkunde: Spaans-Italiaans
Bachelor in de taal- en letterkunde: Italiaans-Duits
Bachelor in de taal- en letterkunde: Duits-Spaans
Bachelor in de taal- en letterkunde: Engels-Duits
Bachelor in de taal- en letterkunde: Engels-Frans
Bachelor in de taal- en letterkunde: Engels-Italiaans
Bachelor in de taal- en letterkunde: Engels-Spaans
Bachelor in de toegepaste taalkunde: Nederlands-Frans
Bachelor in de toegepaste taalkunde: Nederlands-Engels
Bachelor in de toegepaste taalkunde: Nederlands-Duits
Bachelor in de toegepaste taalkunde: Nederlands-Spaans
Bachelor in de toegepaste taalkunde: Frans-Engels
Bachelor in de toegepaste taalkunde: Frans-Duits
Bachelor in de toegepaste taalkunde: Frans-Spaans
Bachelor in de toegepaste taalkunde: Engels-Duits
Bachelor in de toegepaste taalkunde: Engels-Spaans
Bachelor in de toegepaste taalkunde: Duits-Spaans
Schakelprogramma Master of Arts in de journalistiek: Traject na vooropleiding professionele bachelor in de journalistiek
Schakelprogramma Master of Arts in de journalistiek: Traject na vooropleiding professionele bachelor communicatiemanagement of professionele bachelor secundair onderwijs of professionele bachelor logopedie en audiologie of professionele bachelor sociaal werk
Voorbereidingsprogramma Master of Arts in de taal- en letterkunde: één taal
Voorbereidingsprogramma Master of Arts in de journalistiek: Traject van 57 studiepunten na een vooropleiding academische bachelor met een andere kwalificatie dan die van academische bachelors die rechtstreeks toegang hebben