3 ECTS credits
90 u studietijd
Aanbieding 1 met studiegidsnummer 1012321ANR voor alle studenten in het 1e en 2e semester met een inleidend bachelor niveau.
De student fungeert als tutor bij de praktische oefeningen en het zelfstandig werk van jongerejaars studenten voor de volgende opleidingsonderdelen: Anatomie van het Bewegingsstelsel OF Dissectie.
Het hoofddoel van deze cursus is om de ontwikkeling van "soft skills" te stimuleren (zie bij leerdoelen).
Geen
De tutor coacht een groep studenten bij het behalen van de doelstellingen van het praktisch werk waarvoor hij/zij de manager is. Het gaat daarbij om het behalen van de dissectieminima. De tutor stimuleert zijn groepsleden om adequaat voorbereidend werk te doen, zich correct te gedragen tijdens de activiteiten in de snijzaal, collegiaal samen te werken aan het verwezenlijken van de dissectieminima en helpt hen om onvolkomenheden bij te werken. (Medisch deskundige, Professional, Communicator, Samenwerker, Manager)
Een tutor kan op een heldere en gestructureerde manier een demonstratie geven over anatomische structuren op modellen en dissectiestukken. (Professional, Communicator).
Zo nodig bemiddelt de tutor tussen de verschillende leden van hun groep en/of de onderwijsstaf. De tutor wordt hierin ondersteund door de titularis en de practicumcoördinator. (Professional, Communicator, Samenwerker, Manager)
De tutoren rapporteren op regelmatige basis over de progressie van hun groep aan de onderwijsstaf. (Manager, Communicator)
De tutor besteedt aandacht aan een veilige omgeving en de persoonlijke veiligheid in de snijzaal. (Gezondheidspromotor)
De tutor coacht de jongerejaars studenten op inhoudelijk vlak. (Medisch Deskundige, Professional, Communicator, Wetenschapper)
De tutor dient zijn kennis van anatomie te verdiepen, te beheersen en te kunnen overbrengen naar anderen.
Tutoren helpen de jongerejaars om op adequate en wetenschappelijk correcte manier om te gaan met informatiebronnen.
De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
ZELF Labowerk bepaalt 50% van het eindcijfer
ZELF Verslag bepaalt 25% van het eindcijfer
Andere bepaalt 25% van het eindcijfer
Binnen de categorie ZELF Labowerk dient men volgende opdrachten af te werken:
Binnen de categorie ZELF Verslag dient men volgende opdrachten af te werken:
Binnen de categorie Andere dient men volgende opdrachten af te werken:
Dit opleidingsonderdeel wordt geëvalueerd op basis van de activiteiten tijdens het academiejaar. Deze evaluatie omvat:
Details over de modaliteiten van deze onderdelen zijn beschikbaar via het leerplatform en worden grondig met de tutoren besproken.
Er wordt een gewogen gemiddelde van de verschillende onderdelen gemaakt op voorwaarde dat de student voor elk van de onderdelen minstens 50% haalt. Indien de student voor één van de onderdelen een cijfer lager dan 50% haalt, is het eindcijfer voor het gehele studiedeel gelijk aan het laagste cijfer.
Een herkansing in 2de zittijd is voor geen enkel onderdeel mogelijk.
Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Bachelor in de geneeskunde: Standaard traject (6 jaar)