6 ECTS credits
180 u studietijd

Aanbieding 2 met studiegidsnummer 4012354FNR voor alle studenten in het 2e semester met een gespecialiseerd master niveau.

Semester
2e semester
Inschrijving onder examencontract
Niet mogelijk
Beoordelingsvoet
Beoordeling (0 tot 20)
2e zittijd mogelijk
Ja
Inschrijvingsvereisten
Students who want to enroll for this course, must have passed for Curriculum development/- Design & Assessment
Onderwijstaal
Nederlands
Faculteit
Faculteit Psychologie en Educatiewetenschappen
Verantwoordelijke vakgroep
Educatiewetenschappen
Onderwijsteam
Koen Lombaerts (titularis)
Onderdelen en contacturen
0 contacturen Exam
26 contacturen Practical exercises
150 contacturen Self study
Inhoud

Binnen dit opleidingsonderdeel wordt vanuit een case-based aanpak een (interdisciplinaire) theoretische analyse uitgevoerd van een concreet praktijkprobleem en aanzetten tot oplossingen opgesteld. Het werk bevat voldoende theoretische onderbouw en concrete toelichtingen, zodat het door een opdrachtgever vanuit een bestaande praktijkorganisatie zonder veel bijkomende uitleg kan worden geïnterpreteerd.

Studiemateriaal
Digitaal cursusmateriaal (Vereist) : Handout ter beschikking gesteld door de docent en zelf samen te stellen reader min. 100 blz. door de student i.f.v. het voorliggend praktijkprobleem
Bijkomende info

Handouts ter beschikking gesteld door de docent en zelf samen te stellen dossier door de student i.f.v. het voorliggend praktijkprobleem.

Leerresultaten

Algemene competenties

De cursus draagt bij tot de domeinspecifieke leerresultaten van de masteropleiding onderwijskunde.

De student kan een complex praktijkprobleem, aangereikt vanuit het werkveld, analyseren vanuit een interdisciplinair perspectief en aanzetten tot oplossingen ontwerpen – rekening houdend met alle aspecten van het probleem en de randvoorwaarden van de gegeven praktijkcontext.

Beoordelingsinformatie

De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
ZELF Presentatie bepaalt 100% van het eindcijfer

Binnen de categorie ZELF Presentatie dient men volgende opdrachten af te werken:

  • Presentatie met een wegingsfactor 100 en aldus 100% van het totale eindcijfer.

    Toelichting: Mondelinge presentatie voor een publiek van deskundigen en evt. professionals uit werkveld

Aanvullende info mbt evaluatie

Projectrapport en presentatie van analyse en oplossingen voor een publiek van deskundigen (uit het werkveld).

Toegestane onvoldoende
Kijk in het aanvullend OER van je faculteit na of een toegestane onvoldoende mogelijk is voor dit opleidingsonderdeel.

Academische context

Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Master in de onderwijskunde: Standaard traject