6 ECTS credits
180 u studietijd
Aanbieding 2 met studiegidsnummer 4012354FNR voor alle studenten in het 2e semester met een gespecialiseerd master niveau.
Het opleidingsonderdeel is georganiseerd volgens de principes van Community Engaged Research and Learning. Een project in samenwerking met een externe partnerorganisatie vormt het uitgangspunt voor het leren en leidt tot het toepassen de nieuw verworven kennis.
In een case-based aanpak wordt een complex praktijkprobleem geanalyseerd vanuit een inter-/transdisciplinair perspectief waarvoor oplossingen worden ontworpen rekening houdend met alle aspecten van het probleem en de randvoorwaarden van de gegeven praktijkcontext. Het werk bevat voldoende theoretische onderbouw en concrete toelichtingen, zodat het door een opdrachtgever vanuit een bestaande praktijkorganisatie kan worden geïmplementeerd.
PowerPoint presentaties, teksten, artikelen, rapporten en video's worden via het leerplatform Canvas beschikbaar gesteld aan studenten.
Meer informatie m.b.t. de leerinhoud, het verplichte en optionele studiemateriaal, de studietijdberekening en de werkvormen (‘flipped classroom’) volgt tijdens de eerste les.
Het gebruik van generatieve AI is toegestaan, bijkomende details zullen worden gedeeld tijdens de lessen en via het Canvas cursusplatform. Elk gebruik van generatieve AI moet op een passende manier worden aangegeven.
Ter ondersteuning van de colleges worden online leermodules aangeboden via Canvas.
Gastcolleges kunnen worden ingepland in het opleidingsonderdeel.
Studenten worden aangemoedigd om actief deel te nemen tijdens de werkcolleges aan alle activiteiten en groepsdiscussies.
Het opleidingsonderdeel draagt bij tot de opleidingsspecifieke leerresultaten van de Master Onderwijskunde. Meer specifiek betreft het de leerresultaten: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9 ,10 ,11, 12, 13, 14, 17 (zie overzicht opleidingsspecifieke leerresultaten van de Master Onderwijskunde)
Studenten zullen ook vakspecifieke leerresultaten behalen. Aan het einde van dit opleidingsonderdeel is de student in staat om:
De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
Examen Praktijk bepaalt 80% van het eindcijfer
Andere bepaalt 20% van het eindcijfer
Binnen de categorie Examen Praktijk dient men volgende opdrachten af te werken:
Binnen de categorie Andere dient men volgende opdrachten af te werken:
De eindbeoordeling bestaat uit:
Studenten moeten op elk onderdeel minimaal 10/20 halen om te slagen voor dit vak. Als een onvoldoende wordt behaald voor één van de twee onderdelen, ontvangt de student het laagste deelpunt als eindcijfer. Het deelcijfer waarvoor de student slaagde in de eerste zittijd kan worden overdragen naar de tweede zittijd en hoeft niet opnieuw worden afgelegd.
In de tweede zittijd wordt het Examen Praktijk vervangen door een individuele opdracht volgens dezelfde eisen van de eerste sessie (details omtrent de procedure zijn beschikbaar op het Canvas leerplatform).
Het totaalcijfer van de student voor groepsactiviteten is niet noodzakelijk hetzelfde voor alle groepsleden. Het individuele cijfer is afhankelijk van een peer-evaluatie waarbij de individuele bijdrage van elke student wordt geëvalueerd, en kan worden bepaald op basis van de interactie met het docententeam.
De multiple-choice evaluatie wordt gequoteerd door positieve scoring met Hogere Cesuur.
In het geval van afwezigheid voor een van de onderdelen, zal de student een “Afwezig” krijgen als eindbeoordeling voor het gehele opleidingsonderdeel. Indien een opdracht niet wordt ingediend, ontvangt de student een “Afwezig” als eindbeoordeling voor het gehele opleidingsonderdeel.
Deelcijfers zijn niet overdraagbaar naar het volgende academiejaar.
Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Master in de onderwijskunde: Standaard traject