9 ECTS credits
225 u studietijd
Aanbieding 1 met studiegidsnummer 4012396ENW voor werkstudenten in het 1e en 2e semester met een verdiepend master niveau.
De stage MBG is ene praktijk-georiënteerde, systematisch uitgevoerde opdracht die praktisch relevant is voor de stageplaats. De veldwerkactiviteiten en de rapportage worden uitgevoerd volgens aangeleerde methodologische principes van sociale gezondheidswetenschappen.
De opdracht beslaat (minimaal) 40 uren veldwerkactiviteit rond gezondheid of gezondheidszorg (nationaal of internationaal) in een instelling, vereniging, organisatie of bedrijf.
Gedetailleerde informatie en richtlijnen zijn terug te vinden in het stagereglement, dat beschikbaar is via canvas, includief richtlijnen, formulieren en inlichtingen (zoals deadlines voor het inleveren van opdrachten, vorm- en inhoudsvereisten, enz.).
Leerdoelen:
De doelstellingen van het vak Stage zijn gericht op het Toepassen van academische competenties van systematisch toetsbaar en transparant werken aan een gezondheids- of gezondheidszorgsituatie en of kritische zelfreflectie over de eigen benadering van het probleem
De student past de algemene principes van het gezondheidswetenschappelijk systematisch en methodisch werken toe zoals aangeleerd in d eopleiding. Hij/zij raadpleegt hiervoor relevante wetenschappelijke bronnen en maakt adequaat gebruik van onderzoeksmethoden en past de aangeleerde rapporteringsvaardigheden toe. de student maakt ook gebruik van kennistransferinstrumenten (kernboodschappen en executive summary).
Deze doelstelling valt uiteen in volgende leerdoelen:
* zelfstandig een probleemstelling formuleren met gebruik van bronnen en vertalen in een concrete onderzoeksvragen
* * gepast gebruik van dataverzameling en -analysemethoden.
* leren wetenschappelijk interpreteren en kritisch reflecteren over de ervaringen op de stageplaats
* aanbevelingen formuleren die wetenschappelijk beargumenteerd zijn en die zijn afgestemd op de doelgroep van beleidsmakers, bestuurs, managers en/of zorgprofessionals.
* kritisch reflecteren over eigen analyse en bevindingen met het oog op het formuleren van conclusies
De student doorloopt en reflecteert over het eigen leerproces
* activiteiten plannen in termen van realiseerbaarheid.
* gepast leren omgaan en communiceren met de actoren in het veldwerk tijdens de stage
* een persoonlijk leerproces doorlopen over ervaringen (inclusief fouten) van zichzelf of anderen, kan deze omschrijven kan voorstellen geven tot verbetering.
De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
ZELF Stage bepaalt 100% van het eindcijfer
Binnen de categorie ZELF Stage dient men volgende opdrachten af te werken:
de student kan niet slagen indien geen portfolio is bijgehouden en is ingesloten in bijlage van het stageverslag
Raadpleeg het stagereglement op Canvas voor een uitgebreide omschrijving van de beoordelingsinformatie
Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Master in het management en het beleid van de gezondheidszorg: Standaard traject