3 ECTS credits
90 u studietijd
Aanbieding 1 met studiegidsnummer 4012451ENR voor alle studenten in het 1e en 2e semester met een verdiepend master niveau.
Students will learn how to write a narrative review. The review will focus on the theoretical background of the research project in the Research training to be done in the 2nd master year. The promoter of the traineeship will propose a research project and indicate the biomedical research area and scientific problems relevant for the project. The content of the review will be mainly based on the international scientific literature, and students are expected to be able to use search strategies learned in the bachelor years. Guidance for writing the review will be provided during the writing process by the teacher of the course.
The review should include the following sections:
1) Title page (title - name - year - research group - institution)
2) Summary/Abstract
3) Introduction
4) Search strategy
5) Overview of the literature
6) Discussion
7) Reference list
8) Acknowledgements (when applicable)
The student is able to:
· define the topic and scope of the literature review in collaboration with the promoter.
· autonomously scan the literature on a scientific topic using the current methods for literature research.
· define the aim of the literature review.
· autonomously identify valid and unbiased results from the literature.
· present data from the literature in the form of a review paper which is understandable for biomedical researchers not working in the field of research covered by the review.
· autonomously draw conclusions from the data in the literature and present suggestions for further research.
· Autonomously write of a concise but comprehensive summary of the literature review.
In summary, the student will obtain insight into the scientific literature on a given subject and gain skills for autonomously writing a literature review for which the student has final responsibility.
De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
ZELF Paper bepaalt 100% van het eindcijfer
Binnen de categorie ZELF Paper dient men volgende opdrachten af te werken:
-The deadlines for submission of the abstract and review will be communicated via canvas.
-The literature study will be evaluated by both the promotor and the teacher of the course. The day-to-day work will be taken into account.
-It is not allowed to use generative AI to generate output related to the evaluation task.
-In case plagiarism is detected or the abstract/review was not submitted in time, a score ‘0’ will be given. In case of an insufficient score, the student has to write a new review on another subject.
-De deadlines voor het indienen van het abstract en de review worden gecommuniceerd via canvas.
-De literatuurstudie wordt geëvalueerd door zowel de promotor als de docent van de cursus. Er wordt rekening gehouden met het dagelijkse werk.
-Het is niet toegestaan om generatieve AI te gebruiken om output te genereren die gerelateerd is aan de evaluatietaak.
-In het geval plagiaat wordt ontdekt of het abstract/de review werden niet op tijd ingeleverd, wordt een score '0' gegeven. Bij een onvoldoende score moet de student een nieuwe review schrijven over een ander onderwerp.
Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Master in de biomedische wetenschappen: management en bedrijfsleven
Master in de biomedische wetenschappen: klinische biomedische wetenschappen
Master of Biomedical Research: Standaard traject (enkel aangeboden in het Engels)