6 ECTS credits
180 u studietijd

Aanbieding 2 met studiegidsnummer 4016606ENR voor alle studenten in het 1e semester met een verdiepend master niveau.

Semester
1e semester
Inschrijving onder examencontract
Niet mogelijk
Beoordelingsvoet
Beoordeling (0 tot 20)
2e zittijd mogelijk
Ja
Onderwijstaal
Engels
Faculteit
Faculteit Psychologie en Educatiewetenschappen
Verantwoordelijke vakgroep
Educatiewetenschappen
Onderwijsteam
Katrien Struyven (titularis)
Onderdelen en contacturen
0 contacturen Exam
30 contacturen Lecture
125 contacturen Self study
Inhoud

Quality teaching! That is what this course is about. Gaining knowledge of, and insight into, instructional principles and diverse methods of both teaching and assessment, in relation to student learning. Students are able to tackle problem-based assignments by means of an inquiry-based approach in order to address complex practical situations and to propose solutions that are substantiated by the scientific literature and argued for based on the results of empirical research.

Studiemateriaal
Digitaal cursusmateriaal (Aanbevolen) : Web of Knowledge/ ERIC databanken
Bijkomende info

Web of Knowledge and ERIC databases.

Leerresultaten

Algemene competenties

Gaining knowledge of and insight into instructional principles and diverse methods of both teaching and assessment, in relation to student learning. Students are able to tackle problem-based assignments by means of an inquiry-based approach in order to address complex practical situations with solutions that are substantiated from scientific literature and argued for based on the results of empirical research.

Beoordelingsinformatie

De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
Examen Mondeling bepaalt 30% van het eindcijfer

WPO Praktijkopdracht bepaalt 70% van het eindcijfer

Binnen de categorie Examen Mondeling dient men volgende opdrachten af te werken:

  • Oral exam - take home met een wegingsfactor 1 en aldus 30% van het totale eindcijfer.

    Toelichting: Mondeling examen

Binnen de categorie WPO Praktijkopdracht dient men volgende opdrachten af te werken:

  • Problem-based assignments met een wegingsfactor 1 en aldus 70% van het totale eindcijfer.

    Toelichting: Praktijkopdracht

Aanvullende info mbt evaluatie

This course is set up by means of problem-based learning (PBL) assignments around following principles:

  • Cooperative learning is central
  • Assignments are tackled by means of a 7-steps approach to solve problems
  • With alternating roles of group members
  • Organized in 3 blocks of 3-4 weeks
  • Self-study and group meetings are combined within PBL

The examination score will be based on the average score (70%) 

  • Three group paper (s), with correction by means of Peer Assessment after every problem task
  • Individual score (per problem task) = Group score * PA-factor

 

And an additional individual examination (30%)

  • Open Book examination
  • in Oral format 
  • based on papers and key-articles 
Toegestane onvoldoende
Kijk in het aanvullend OER van je faculteit na of een toegestane onvoldoende mogelijk is voor dit opleidingsonderdeel.

Academische context

Dit studiedeel maakt geen deel uit van vastgelegde afstudeervereisten. Het is aldus een vrij keuzevak.