6 ECTS credits
180 u studietijd

Aanbieding 2 met studiegidsnummer 4016612FNR voor alle studenten in het 2e semester met een gespecialiseerd master niveau.

Semester
2e semester
Inschrijving onder examencontract
Niet mogelijk
Beoordelingsvoet
Beoordeling (0 tot 20)
2e zittijd mogelijk
Ja
Onderwijstaal
Engels
Onderwerpen
Profession development models for education prof
Leadership capacity development for educational
Analyse questions and problems related to professi
Enhance mentoring and coaching stills through prac
Faculteit
Faculteit Psychologie en Educatiewetenschappen
Verantwoordelijke vakgroep
Educatiewetenschappen
Onderwijsteam
Chang Zhu (titularis)
Onderdelen en contacturen
0 contacturen Exam
22 contacturen Practical exercises
Inhoud

This course focuses on theories and practices regarding professional development and leadership (PDL).

In this course, students will acquire knowledge, skills and attitudes to design learning paths for professionals and enhance their professional leadership skills based on recent findings of research on professional development and leadership. 

Specific learning objectives of this course include:

  • Understand the concept of professional development
  • Understand the concept of leadership and leadership development
  • Understand the relevance and importance of professional development in general and especially in the education sector
  • Understand the relevance and importance of leadership development in general and especially in the education sector
  • Apply concepts of professional develop to develop and implement professional development programme or training
  • Apply concepts and theories of leadership development to develop and implement leadership development programme or training

 The students will apply relevant theories and models into a professional development and leadership (PDL) project design. 

Studiemateriaal
Handboek (Aanbevolen) : Educational Leadership: Personal Growth for Professional Development, 1st edition, Harry Tomlinson, Sage, 9780761967774, 2004
Digitaal cursusmateriaal (Aanbevolen) : Additional course material will be available, Canvas
Bijkomende info

Course material will be available on Canvas E-Learning platform.

Leerresultaten

Algemene competenties

  • The students will understand the key concepts (theories and models) on professional development and leadership.
  • The students will be able to analyse, design and implement professional development and leadership development trajectories.
  • The students will be able to understand the trends such as learning at the workplace, learning organisations, communities of practice,…
  • The students will be able to integrate the knowledge, skills and apply theories and models into a PDL project design.
  •  
  • Understand the relevance and importance of professional development in general and especially in the education sector
  • Understand the relevance and importance of leadership development in general and especially in the education sector
  • Apply concepts of professional develop to develop and implement professional development programme or training
  • Apply concepts and theories of leadership development to develop and implement leadership development programme or training

Beoordelingsinformatie

De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
Examen Mondeling bepaalt 20% van het eindcijfer

WPO Groepswerk bepaalt 60% van het eindcijfer

ZELF Praktijkopdracht bepaalt 20% van het eindcijfer

Binnen de categorie Examen Mondeling dient men volgende opdrachten af te werken:

  • Oral exam met een wegingsfactor 30 en aldus 20% van het totale eindcijfer.

    Toelichting: Oral exam

Binnen de categorie WPO Groepswerk dient men volgende opdrachten af te werken:

  • Group assignment met een wegingsfactor 40 en aldus 60% van het totale eindcijfer.

    Toelichting: Group assignment

Binnen de categorie ZELF Praktijkopdracht dient men volgende opdrachten af te werken:

  • Individual assignment met een wegingsfactor 30 en aldus 20% van het totale eindcijfer.

    Toelichting: Individual assignment

Aanvullende info mbt evaluatie

The examination will be based on:

1.            Group work

2.            Practical assignment 

3.            Oral Exam 

Toegestane onvoldoende
Kijk in het aanvullend OER van je faculteit na of een toegestane onvoldoende mogelijk is voor dit opleidingsonderdeel.

Academische context

Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Master in de agogische wetenschappen: profiel onderwijsagogiek
Master of Educational Sciences: Standaard traject (enkel aangeboden in het Engels)