6 ECTS credits
180 u studietijd

Aanbieding 2 met studiegidsnummer 4016627ENR voor alle studenten in het 1e semester met een verdiepend master niveau.

Semester
1e semester
Inschrijving onder examencontract
Niet mogelijk
Beoordelingsvoet
Beoordeling (0 tot 20)
2e zittijd mogelijk
Ja
Onderwijstaal
Engels
Faculteit
Faculteit Psychologie en Educatiewetenschappen
Verantwoordelijke vakgroep
Educatiewetenschappen
Onderwijsteam
Koen Lombaerts (titularis)
Karen Triquet
Alexis Nouelle Joson
Onderdelen en contacturen
0 contacturen Exam
26 contacturen Practical exercises
90 contacturen Self study
Inhoud

The course provides an in-depth understanding of theories and research in educational innovation as a subfield of educational sciences. Major topics are covered such as educational change theories and models, research approaches towards educational change, types of innovations, implementation strategies, individual dispostions towards innovations, examples of innovation projects, research into the factors and conditions to implement educational change, and the role of educational change agents.

Next, the concept of self-regulated learning is investigated as a fundamental element of educational change. Theories and research on self-regulated learning are discussed in relation to existing educational change theories and models.

Furthermore, students develop skills in converting and implementing theoretical concepts and insights into concrete practical solutions as well as in reporting these insights (through human-centered design thinking methodology). 

Studiemateriaal
Cursustekst (Aanbevolen) :
Digitaal cursusmateriaal (Aanbevolen) :
Bijkomende info

Part of the course include online activities on the Canvas platform.

Leerresultaten

Algemene competenties

The course contributes to the domain specific learning results of the master program in Educational Sciences. Students develop theoretical and practical insight into processes and actors for change and innovation projects in educational settings. Students are able to design guidelines for and report about innovation implementation in education. 

Beoordelingsinformatie

De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
Examen Mondeling bepaalt 50% van het eindcijfer

Examen Andere bepaalt 50% van het eindcijfer

Binnen de categorie Examen Mondeling dient men volgende opdrachten af te werken:

  • Oral exam theory met een wegingsfactor 1 en aldus 50% van het totale eindcijfer.

    Toelichting: Theory

Binnen de categorie Examen Andere dient men volgende opdrachten af te werken:

  • Practical/Group Paper met een wegingsfactor 1 en aldus 50% van het totale eindcijfer.

    Toelichting: Formative assessment during course progress and a group project paper

Aanvullende info mbt evaluatie

The final grade consists of the oral exam (50%) and formative assessment during course progress and a group project paper (50%). If the student does not participate in one of the evaluation components, no pass for the entire course will be granted (maximum 9/20). To pass the course, the student must obtain at least the equivalent of 8/20 for all components. If the final grade would still be a grade of 10 or more out of 20, but for one part of the evaluation less than the equivalent of 8/20 was obtained, the final grade is reduced at least to the highest failing grade (i.e. 9/20).

Toegestane onvoldoende
Kijk in het aanvullend OER van je faculteit na of een toegestane onvoldoende mogelijk is voor dit opleidingsonderdeel.

Academische context

Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Master of Educational Sciences: Standaard traject (enkel aangeboden in het Engels)