6 ECTS credits
150 u studietijd

Aanbieding 2 met studiegidsnummer 4016630ENR voor alle studenten in het 2e semester met een verdiepend master niveau.

Semester
2e semester
Inschrijving onder examencontract
Niet mogelijk
Beoordelingsvoet
Beoordeling (0 tot 20)
2e zittijd mogelijk
Ja
Onderwijstaal
Engels
Faculteit
Faculteit Psychologie en Educatiewetenschappen
Verantwoordelijke vakgroep
Educatiewetenschappen
Onderwijsteam
Chang Zhu (titularis)
Onderdelen en contacturen
14 contacturen Werkcolleges, practica en oefeningen
122 contacturen Zelfstudie en externe werkvormen
Inhoud

In this course, the students learn the following:

  • E-learning introduction (E-learning related educational technologies, E-learning environments, and related concepts)
  • Different electronic learning environments and their functionalities & underlying technologies
  • Key concepts of digital learning (Online learning, E-learning, Blended learning, MOOCs...) and Innovative digital learning methods
  • E-learning design models, principles and steps 
  • E-learning tools & practices 
  • E-learning project development  
  • Publication of e-learning content 

 

Studiemateriaal
Digitaal cursusmateriaal (Vereist) : Study material and papers are distributed, Canvas
Bijkomende info

Study material and resources are available through the Canvas learning platform.

 

Generative AI can be used in this course, further details will be provided during course activities and the Canvas Course Platform. Any use of generative AI should be properly referenced. 

Leerresultaten

Algemene competenties

This course contributes to the general learning outcomes of the master program.

Students will also achieve course-specific learning outcomes.

By the end of this course, the students will be able to:

  • Understand the concepts of e-learning and digital learning
  • Gain knowledge on the different possibilities and functionalities of e-learning environments
  • Understand various innovative digital learning methods
  • Analyse and assess in a critical way the didactical effectivity of e-learning environments
  • Design e-learning environments based on the design principles
  • Implement an e-learning environment and support it for different educational settings
  • Apply various e-learning tools in the design and development of e-learning projects

Beoordelingsinformatie

De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
Examen Mondeling bepaalt 15% van het eindcijfer

WPO Praktijkopdracht bepaalt 65% van het eindcijfer

ZELF Praktijkopdracht bepaalt 20% van het eindcijfer

Binnen de categorie Examen Mondeling dient men volgende opdrachten af te werken:

  • Oral exam met een wegingsfactor 15 en aldus 15% van het totale eindcijfer.

    Toelichting: Oral exam

Binnen de categorie WPO Praktijkopdracht dient men volgende opdrachten af te werken:

  • E-learning project met een wegingsfactor 65 en aldus 65% van het totale eindcijfer.

    Toelichting: E-learning project

Binnen de categorie ZELF Praktijkopdracht dient men volgende opdrachten af te werken:

  • Self practical assignments met een wegingsfactor 20 en aldus 20% van het totale eindcijfer.

    Toelichting: Self-report

Aanvullende info mbt evaluatie

The students work on project assignments, e.g. the development of an e-learning project.

The evaluation is based on

  • the e-learning project
  • the project reports
  • the presentation of the e-learning project
  • regular practical assignments
  • oral exam
Toegestane onvoldoende
Kijk in het aanvullend OER van je faculteit na of een toegestane onvoldoende mogelijk is voor dit opleidingsonderdeel.

Academische context

Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Master in de onderwijskunde: Standaard traject
Master of Educational Sciences: Standaard traject (enkel aangeboden in het Engels)