6 ECTS credits
150 u studietijd
Aanbieding 2 met studiegidsnummer 4016630ENR voor alle studenten in het 2e semester
met een verdiepend master niveau.
- Semester
- 2e semester
- Inschrijving onder examencontract
- Niet mogelijk
- Beoordelingsvoet
- Beoordeling (0 tot 20)
- 2e zittijd mogelijk
- Ja
- Onderwijstaal
- Engels
- Faculteit
- Faculteit Psychologie en Educatiewetenschappen
- Verantwoordelijke vakgroep
- Educatiewetenschappen
- Onderwijsteam
- Chang Zhu
(titularis)
- Onderdelen en contacturen
- 14 contacturen Werkcolleges, practica en oefeningen
122 contacturen Zelfstudie en externe werkvormen
- Inhoud
In this course, the students learn the following:
- E-learning introduction (E-learning related educational technologies, E-learning environments, and related concepts)
- Different electronic learning environments and their functionalities & underlying technologies
- Key concepts of digital learning (Online learning, E-learning, Blended learning, MOOCs...) and Innovative digital learning methods
- E-learning design models, principles and steps
- E-learning tools & practices
- E-learning project development
- Publication of e-learning content
- Studiemateriaal
- Digitaal cursusmateriaal (Vereist) : Study material and papers are distributed, Canvas
- Bijkomende info
Study material and resources are available through the Canvas learning platform.
Generative AI can be used in this course, further details will be provided during course activities and the Canvas Course Platform. Any use of generative AI should be properly referenced.
- Leerresultaten
-
Algemene competenties
This course contributes to the general learning outcomes of the master program.
Students will also achieve course-specific learning outcomes.
By the end of this course, the students will be able to:
- Understand the concepts of e-learning and digital learning
- Gain knowledge on the different possibilities and functionalities of e-learning environments
- Understand various innovative digital learning methods
- Analyse and assess in a critical way the didactical effectivity of e-learning environments
- Design e-learning environments based on the design principles
- Implement an e-learning environment and support it for different educational settings
- Apply various e-learning tools in the design and development of e-learning projects
- Beoordelingsinformatie
-
De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
Examen Mondeling bepaalt 15% van het eindcijfer
WPO Praktijkopdracht bepaalt 65% van het eindcijfer
ZELF Praktijkopdracht bepaalt 20% van het eindcijfer
Binnen de categorie Examen Mondeling dient men volgende opdrachten af te werken:
- Oral exam
met een wegingsfactor 15
en aldus 15% van het totale eindcijfer.
Toelichting: Oral exam
Binnen de categorie WPO Praktijkopdracht dient men volgende opdrachten af te werken:
- E-learning project
met een wegingsfactor 65
en aldus 65% van het totale eindcijfer.
Toelichting: E-learning project
Binnen de categorie ZELF Praktijkopdracht dient men volgende opdrachten af te werken:
- Self practical assignments
met een wegingsfactor 20
en aldus 20% van het totale eindcijfer.
Toelichting: Self-report
- Aanvullende info mbt evaluatie
The students work on project assignments, e.g. the development of an e-learning project.
The evaluation is based on
- the e-learning project
- the project reports
- the presentation of the e-learning project
- regular practical assignments
- oral exam
- Toegestane onvoldoende
- Kijk in het aanvullend OER van je faculteit na of een toegestane onvoldoende mogelijk is voor dit opleidingsonderdeel.
Academische context
Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Master in de onderwijskunde: Standaard traject
Master of Educational Sciences: Standaard traject (enkel aangeboden in het Engels)