6 ECTS credits
180 u studietijd

Aanbieding 2 met studiegidsnummer 4021954DNR voor alle studenten in het 2e semester met een inleidend master niveau.

Semester
2e semester
Inschrijving onder examencontract
Niet mogelijk
Beoordelingsvoet
Beoordeling (0 tot 20)
2e zittijd mogelijk
Ja
Onderwijstaal
Engels
Faculteit
Faculteit Psychologie en Educatiewetenschappen
Verantwoordelijke vakgroep
Educatiewetenschappen
Onderwijsteam
Koen Lombaerts (titularis)
Valérie Marie Thomas
Onderdelen en contacturen
26 contacturen Werkcolleges, practica en oefeningen
Inhoud

This course aims to introduce the learning theories, instructional design theories and models. The students will learn the theories and models of educational design in formal education, as well as in informal and non-formal education. Attention will be given to different approaches in educational design and aspects of the learning situation which influence the selection of a design.

Students will also be engaged in the application of knowledge and skills in course instructional design. The students will be required to develop a scenario and a course design for a chosen target group. The students choose a certain instructional design model considering the learning goals and the target group(s). The students can work individually or work with a small group on the assignments.

Studiemateriaal
Digitaal cursusmateriaal (Vereist) : Cases, handleiding practicum, aanvullend materiaal, Canvas
Handboek (Aanbevolen) : The Essentials of Instructional Design, Connecting Fundamental Principles with Process and Practice, Abbie Brown and Timothy D. Green, 4de, Routledge, 9781138342606, 2019
Handboek (Aanbevolen) : The Systematic Design of Instruction, Walter Dick, Lou Carey and James O. Carey, 7de, Pearson, 9781292041254, 2015
Handboek (Aanbevolen) : Learning theories, An educational perspective, Schunk, D.H., 6de, New York: Pearson, 9781292020587, 2012
Bijkomende info


 

Leerresultaten

Algemene competenties

This course focuses on the connections between teaching and learning and principles of educational design. The students will learn what is educational design, main learning theories, instructional design models, as well as applying the theories in educational design practices.

By the end of the course, the students will gain competences to design an educational project based on the learning theories and instructional design models.

Beoordelingsinformatie

De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
Examen Mondeling bepaalt 20% van het eindcijfer

Examen Praktijk bepaalt 80% van het eindcijfer

Binnen de categorie Examen Mondeling dient men volgende opdrachten af te werken:

  • oral exam met een wegingsfactor 40 en aldus 20% van het totale eindcijfer.

Binnen de categorie Examen Praktijk dient men volgende opdrachten af te werken:

  • assignment & presentation met een wegingsfactor 60 en aldus 80% van het totale eindcijfer.

    Toelichting: Presentation and practical assignment

Aanvullende info mbt evaluatie

The evaluation will be based on two parts.  The first part is practical assignment. The students will complete a practical assignment by making an instructional design for a certain learning context and target group. The students will be required to present the instructional design for the assignment. 

The second part is oral exam. 

Toegestane onvoldoende
Kijk in het aanvullend OER van je faculteit na of een toegestane onvoldoende mogelijk is voor dit opleidingsonderdeel.

Academische context

Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Master in de onderwijskunde: Standaard traject
Master in de agogische wetenschappen: profiel sociale agogiek
Master in de agogische wetenschappen: profiel onderwijsagogiek
Master of Educational Sciences: Standaard traject (enkel aangeboden in het Engels)