3 ECTS credits
75 u studietijd
Aanbieding 1 met studiegidsnummer 8020289GNR voor alle studenten in het 1e semester
met een inleidend niveau.
- Semester
- 1e semester
- Inschrijving onder examencontract
- Niet mogelijk
- Beoordelingsvoet
- Beoordeling (0 tot 20)
- 2e zittijd mogelijk
- Ja
- Onderwijstaal
- Engels
- Faculteit
- Faculteit Sociale Wetensch & SolvayBusinessSchool
- Verantwoordelijke vakgroep
- ES Academische eenheid
- Onderwijsteam
- Decaan ES
(titularis)
- Onderdelen en contacturen
- 12 contacturen Hoorcollege
- Inhoud
The course provides a comprehensive overview of principles, processes and practical techniques and tools to manage international sales more effectively and efficiently.
Content
- Overview of key success factors and traits in the international sales profession
- Knowledge of international sales models
- Practical theory on international market research and development of export plan
- The buying cycle of an international customer
- Creating meeting opportunities with customers abroad
- Building high quality international relationships
- Practical tools to improve efficiency
- Studiemateriaal
- Cursustekst (Aanbevolen) : International Sales Techniques
- Bijkomende info
.
- Leerresultaten
-
General competences
By the end of the course, the student will have acquired the following knowledge and competences:
Identifying international business opportunities:
- The participant is able to assess himself in relation to the key competences and traits for international trade
- The student has understanding and is able to apply an valid international sales model to his/her specific business
- The participant knows how the analyze the international market and create a compelling value proposition
Practical organization and execution of international selling:
- The student has insights in the buying process of the client and is able to create various touchpoint to influence and service the client
- The participant is able to create value for an international client based on the customers needs and buying criteria
- The participant is able to identify the local and international decision making unit
- The student has knowledge of practical communication and reporting tools to help him build a strong professional relationship with the customer
- The participant is able to negotiate and close profitable deals
- Beoordelingsinformatie
-
De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
Examen Andere bepaalt 100% van het eindcijfer
Binnen de categorie Examen Andere dient men volgende opdrachten af te werken:
- Paper + Verdediging
met een wegingsfactor 100
en aldus 100% van het totale eindcijfer.
Toelichting: Individuele paper, mondeling te verdedigen
- Aanvullende info mbt evaluatie
.
- Toegestane onvoldoende
- Kijk in het aanvullend OER van je faculteit na of een toegestane onvoldoende mogelijk is voor dit opleidingsonderdeel.
Academische context
Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Postgraduate Certificate International Trade and Investment: Standaard traject (enkel aangeboden in het Engels)
Postgraduate Certificate Flagship Programme in Economic Diplomacy and International Business: Standaard traject (enkel aangeboden in het Engels)