3 ECTS credits
75 u studietijd

Aanbieding 1 met studiegidsnummer 8020301GNR voor alle studenten in het 2e semester met een inleidend niveau.

Semester
2e semester
Inschrijving onder examencontract
Niet mogelijk
Beoordelingsvoet
Beoordeling (0 tot 20)
2e zittijd mogelijk
Ja
Onderwijstaal
Engels
Faculteit
Faculteit Sociale Wetensch & SolvayBusinessSchool
Verantwoordelijke vakgroep
ES Academische eenheid
Onderwijsteam
Decaan ES (titularis)
Externe Docenten
Keith Dinnie
Onderdelen en contacturen
6 contacturen Hoorcollege
10 contacturen Zelfstudie en externe werkvormen
Inhoud

The following topics will be covered:

  • Country branding and public diplomacy: two sides of the same coin?
  • Assessing country image and country brand equity
  • Country branding for trade, investment and tourism
  • Country branding and diaspora engagement
  • Digital public diplomacy
  • Coordination of the key actors in country branding strategy
  • Evaluation of country, region and city branding strategies
  • Internationalization of region brands
  • Citizen ambassadors in place branding strategy
Bijkomende info
  • Dinnie, K. (2022), ‘Nation Branding  - Concepts, Issues, Practice’, Third Edition, Routledge
  • Dinnie, K. (Ed.) (2011), ‘City Branding – Theory and Cases’, Palgrave Macmillan.
Leerresultaten

General Competences

The purpose of this course is to make students acquainted with detailed knowledge of current practice in the field of country, region and city branding. This knowledge will be underpinned by the most important and useful concepts from both academic theory and real world practice in country, region and city branding.

Throughout the course, students will be encouraged to develop their analytical, creative and practical skills. This is designed to enhance students’ professional skill sets and to enable them to make a significant impact within their organizations.

Beoordelingsinformatie

De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
Examen Andere bepaalt 100% van het eindcijfer

Binnen de categorie Examen Andere dient men volgende opdrachten af te werken:

  • Paper met een wegingsfactor 100 en aldus 100% van het totale eindcijfer.

Aanvullende info mbt evaluatie

.

Toegestane onvoldoende
Kijk in het aanvullend OER van je faculteit na of een toegestane onvoldoende mogelijk is voor dit opleidingsonderdeel.

Academische context

Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Postgraduate Certificate Economic Diplomacy: Standaard traject (enkel aangeboden in het Engels)
Postgraduate Certificate Flagship Programme in Economic Diplomacy and International Business: Standaard traject (enkel aangeboden in het Engels)