3 ECTS credits
75 u studietijd
Aanbieding 1 met studiegidsnummer 8020301GNR voor alle studenten in het 2e semester
met een inleidend niveau.
- Semester
- 2e semester
- Inschrijving onder examencontract
- Niet mogelijk
- Beoordelingsvoet
- Beoordeling (0 tot 20)
- 2e zittijd mogelijk
- Ja
- Onderwijstaal
- Engels
- Faculteit
- Faculteit Sociale Wetensch & SolvayBusinessSchool
- Verantwoordelijke vakgroep
- ES Academische eenheid
- Onderwijsteam
- Decaan ES
(titularis)
- Externe Docenten
- Keith Dinnie
- Onderdelen en contacturen
- 6 contacturen Hoorcollege
10 contacturen Zelfstudie en externe werkvormen
- Inhoud
The following topics will be covered:
- Country branding and public diplomacy: two sides of the same coin?
- Assessing country image and country brand equity
- Country branding for trade, investment and tourism
- Country branding and diaspora engagement
- Digital public diplomacy
- Coordination of the key actors in country branding strategy
- Evaluation of country, region and city branding strategies
- Internationalization of region brands
- Citizen ambassadors in place branding strategy
- Bijkomende info
- Dinnie, K. (2022), ‘Nation Branding - Concepts, Issues, Practice’, Third Edition, Routledge
- Dinnie, K. (Ed.) (2011), ‘City Branding – Theory and Cases’, Palgrave Macmillan.
- Leerresultaten
-
General Competences
The purpose of this course is to make students acquainted with detailed knowledge of current practice in the field of country, region and city branding. This knowledge will be underpinned by the most important and useful concepts from both academic theory and real world practice in country, region and city branding.
Throughout the course, students will be encouraged to develop their analytical, creative and practical skills. This is designed to enhance students’ professional skill sets and to enable them to make a significant impact within their organizations.
- Beoordelingsinformatie
-
De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
Examen Andere bepaalt 100% van het eindcijfer
Binnen de categorie Examen Andere dient men volgende opdrachten af te werken:
- Paper
met een wegingsfactor 100
en aldus 100% van het totale eindcijfer.
- Aanvullende info mbt evaluatie
.
- Toegestane onvoldoende
- Kijk in het aanvullend OER van je faculteit na of een toegestane onvoldoende mogelijk is voor dit opleidingsonderdeel.
Academische context
Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Postgraduate Certificate Economic Diplomacy: Standaard traject (enkel aangeboden in het Engels)
Postgraduate Certificate Flagship Programme in Economic Diplomacy and International Business: Standaard traject (enkel aangeboden in het Engels)