3 ECTS credits
75 u studietijd
Aanbieding 1 met studiegidsnummer 1021010AER voor alle studenten in het 2e semester met een inleidend bachelor niveau.
Deze cursus breidt de kennis uit en versterkt de vaardigheden die in “Français I” ontwikkeld zijn. De nadruk ligt op spreek- en schrijfvaardigheden. De onderwerpen hebben betrekking op het moderne Franse taalgebruik. Daarbij wordt aandacht besteed aan de actualiteit, de Frans(talig)e cultuur en de verschillende aspecten van een correcte uitspraak.
- Revisie van de basisgrammatica
- Revisie van uitspraak, training van schrijfvaardigheid en spelling
- Oefeningen gericht op het verbeteren van de mondelinge communicatievaardigheden en uitspraak
Studie van specifieke grammatical en lexicale problemen die voorkomen bij Nederlandse sprekers. Grammaticale oefeningen, luisteroefeningen, editen van thuisopdrachten (huis of in het college).
Gemiddeld 1 uur theorie en 1 uur oefeningen per week.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ce cours s'inscrit en droite ligne dans la continuité du cours « Français I » et vise à consolider et à développer les connaissances acquises au 1er semestre. L’accent porte sur les compétences orales et écrites. Les sujets abordés ont trait à l’usage de la langue française moderne. Une attention est accordée à l’actualité, à la culture française & francophone et à l’amélioration de l’expression orale et de la prononciation.
Aanvullend studiemateriaal (oefeningen, teksten, ...) is ter beschikking gesteld via het leerplatform.
Matériel pédagogique supplémentaire (exercices, textes, ...) mis à la disposition des étudiants sur la plate-forme didactique.
Begeleiding na afspraak
Accompagnement pédagogique sur rendez-vous
De student heeft een actieve kennis van de algemene woordenschat verworven en kan zich vlot en nauwkeurig uitdrukken in het Frans.
Het beoogd eindniveau is het niveau B2 van het ERK (Europees Referentiekader), wat betekent dat de student in grammaticaal correct Frans kan communiceren: hij kan vloeiend en spontaan deelnemen aan gesprekken in het Frans en zijn mening geven over complexe onderwerpen.
De student kan helder en goed gestructureerde teksten schrijven over uiteenlopende onderwerpen op niveau B2 ERK.
L’étudiant a acquis une connaissance active du vocabulaire général et sait s'exprimer couramment et correctement en français. L’objectif final à atteindre est le niveau B2 du Cadre européen commun de référence pour les langues, ce qui signifie que l’étudiant est capable de communiquer en un français grammaticalement correct ; il peut participer spontanément à des discussions dans une langue fluide et donner son opinion sur des sujets complexes.
L’étudiant est capable d’écrire des textes clairs et bien structurés sur des sujets divers au niveau B2 CECR.
Diepgaande actieve kennis van de normatieve grammatica en een algemene woordenschat verwerven over het politieke en sociale
veld; zich vlot en nauwkeurig kunnen uitdrukken in het Frans.
L’étudiant a acquis une connaissance approfondie de la grammaire normative et du vocabulaire général du domaine politique et social ; il peut s’exprimer de manière fluide et précise en français.
De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
Examen Schriftelijk bepaalt 100% van het eindcijfer
Binnen de categorie Examen Schriftelijk dient men volgende opdrachten af te werken:
Geen.
Dit studiedeel maakt geen deel uit van vastgelegde afstudeervereisten. Het is aldus een vrij keuzevak.