9 ECTS credits
225 u studietijd
Aanbieding 1 met studiegidsnummer 1021044CNR voor alle studenten in het 1e en 2e semester
met een gespecialiseerd bachelor niveau.
- Semester
- 1e en 2e semester
- Inschrijving onder examencontract
- Niet mogelijk
- Beoordelingsvoet
- Beoordeling (0 tot 20)
- 2e zittijd mogelijk
- Ja
- Inschrijvingsvereisten
- Je moet geslaagd zijn voor Onderzoeksmethodologie en je moet minstens 108 stp. behaald hebben in de bachelor voor je de bachelorpaper kan opnemen. Je moet daarnaast de bachelorpaper steeds samen opnemen met Nederlands Communicatieve vaardigheden III. Neem de bachelorpaper pas op in het jaar waarin je wil afstuderen.
- Onderwijstaal
- Nederlands
- Faculteit
- Faculteit Letteren en Wijsbegeerte
- Verantwoordelijke vakgroep
- Toegepaste Taalkunde
- Onderwijsteam
- Roel Coesemans
Promotor .
(titularis)
- Onderdelen en contacturen
- 0 contacturen Exam
210 contacturen Self study
- Inhoud
Inhoudelijk sluit de Bachelorproef aan bij één van de opleidingsonderdelen van BA1, BA2 of BA3.
De bachelorproef moet de volgende elementen bevatten:
- een uiteenzetting over de probleemstelling en over de afbakening van het onderwerp;
- een kritische uitwerking van het gekozen onderwerp, met inbegrip van de onderzoeksmethodologie;
- een voorstelling van de bereikte resultaten en conclusievorming;
- een volledige lijst van de gebruikte bronnen en publicaties;
- twee samenvattingen van max. 200 woorden, één in de taal van de bachelorproef, de andere in de andere vreemde taal of het Nederlands;
een inhoudsopgave.
- Studiemateriaal
- Cursustekst (Vereist) : zelfstudiepakket
Cursustekst (Vereist) : Leidraad bij het schrijven van de Baproef.
- Bijkomende info
Begeleiding:
Na afspraak en via e-mail.
- Leerresultaten
-
Doelstellingen
Met de bachelorpaper toont de student aan dat de eindcompetenties van de bachelor- opleiding Toegepaste Taalkunde in voldoende mate verworven zijn en dat hij/zij, onder begeleiding van een promotor, in staat is een onderwerp uit de Toegepaste Taalkunde wetenschappelijk en kritisch te benaderen. Hiermee toont hij/zij ook aan op de hoogte te zijn van de recente ontwikkelingen in het bestudeerde domein en over de nodige vaardigheden te beschikken om een wetenschappelijke tekst te produceren
Eindcompetenties
De student kan
- zowel in de vreemde taal als in het Nederlands een tekst van academisch niveau schrijven;
- gebruik maken van bekende zoekstrategieën;
- onder begeleiding een geschikte onderzoeksvraag formuleren en gepaste onderzoeksmethoden hanteren om deze vraag te beantwoorden;
- een besluit onderbouwen;
- geleerd verwijzingen te maken naar wetenschappelijke studies;
- kritisch reflecteren over de geleverde prestatie;
kan de vergaarde kennis en inzichten in de Toegepaste Taalkunde toepassen in een academische benadering van een vakgebied.
- Beoordelingsinformatie
-
De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
Examen Andere bepaalt 100% van het eindcijfer
Binnen de categorie Examen Andere dient men volgende opdrachten af te werken:
- Bachelor paper
met een wegingsfactor 100
en aldus 100% van het totale eindcijfer.
Toelichting: zelfde 1ste zittijd
- Aanvullende info mbt evaluatie
Geen.
- Toegestane onvoldoende
- Kijk in het aanvullend OER van je faculteit na of een toegestane onvoldoende mogelijk is voor dit opleidingsonderdeel.
Academische context
Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Bachelor in de toegepaste taalkunde: Nederlands-Frans
Bachelor in de toegepaste taalkunde: Nederlands-Engels
Bachelor in de toegepaste taalkunde: Nederlands-Duits
Bachelor in de toegepaste taalkunde: Nederlands-Spaans
Bachelor in de toegepaste taalkunde: Frans-Engels
Bachelor in de toegepaste taalkunde: Frans-Duits
Bachelor in de toegepaste taalkunde: Frans-Spaans
Bachelor in de toegepaste taalkunde: Engels-Duits
Bachelor in de toegepaste taalkunde: Engels-Spaans
Bachelor in de toegepaste taalkunde: Duits-Spaans