3 ECTS credits
90 u studietijd
Aanbieding 1 met studiegidsnummer 4021375FNR voor alle studenten in het 2e semester met een gespecialiseerd master niveau.
1/ datajournalistiek
2/ factchecking
3/ statistiek voor journalisten
4/ Google en Google Newslab voor gevorderen
Niet van toepassing.
Studenten:
- kennen de mogelijkheden van datajournalistiek, weten welke databanken toegankelijk zijn voor journalisten en hoe ze ze kunnen gebruiken
- kennen de beginselen van des statistiek en kunnen ze toepassen op journalistieke informatie
- kunnen de betrouwbaarheid van feiten checken
- kennen de mogelijkheden van Google voor journalistiek gebruik en kunnen ze toepassen
- kennen de mogelijkheden van sociale media voor personal branding en nieuwsmarketing en kunnen ze toepassen
De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
Examen Andere bepaalt 100% van het eindcijfer
Binnen de categorie Examen Andere dient men volgende opdrachten af te werken:
Permanente evaluatie door middel van opdrachten.
Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Master in de journalistiek: radio- en TV-journalistiek
Master in de journalistiek: gedrukte en onlinemedia