3 ECTS credits
90 u studietijd

Aanbieding 1 met studiegidsnummer 4021388DNR voor alle studenten in het 1e en 2e semester met een inleidend master niveau.

Semester
1e en 2e semester
Inschrijving onder examencontract
Niet mogelijk
Beoordelingsvoet
Beoordeling (0 tot 20)
2e zittijd mogelijk
Ja
Inschrijvingsvereisten
Voor dit studiedeel geldt als corequisite het studiedeel 'masterproef taal- en letterkunde'.
Onderwijstaal
Engels
Faculteit
Faculteit Letteren en Wijsbegeerte
Verantwoordelijke vakgroep
Linguistics and Literary Studies
Onderwijsteam
Birgit Van Puymbroeck (titularis)
Onderdelen en contacturen
0 contacturen Exam
20 contacturen Lecture
6 contacturen Practical exercises
28 contacturen Self study
Inhoud

This course supports students in the development of their MA paper. It offers tools for conducting research in the field of literary studies and provides opportunities for discussing the student’s own research topic and process with fellow students, lecturers and researchers. In contrast to the courses on research methodology in the bachelor’s programme, the emphasis is more on autonomy and self-reflection. Students gain insight into how research in literary studies is conducted and are stimulated to develop a personal view on a chosen subject.

 

 

Studiemateriaal
Digitaal cursusmateriaal (Vereist) : Vademecum onderzoeksmethodologie, PowerPoint presentaties, reglementen, informatieve documenten en evaluatieformulieren, Canvas, Canvas
Handboek (Aanbevolen) : Literary Theory and Criticism, An Introduction, Stevens A.H., 2de, Broadview Press, 9781554815371, 2015
Handboek (Aanbevolen) : They Say / I Say, The Moves That Matter in Academic Writing, Graff G. and Birkenstein, 4de, Norton, New York, 9780393631678, 2018
Bijkomende info

Lectures, practical workshops, written and oral assignments with collective, peer or self-evaluation, supplemented by individual feedback from the supervisor.

Leerresultaten

General competentions

  •  The student is able to develop a research topic into one (or more) concrete research question(s). They know the difference between a research topic, a research question and a hypothesis.
  • The student is able to find relevant sources in scientific databases, specialized libraries and archives (depending on the research). They can carry out targeted search queries in relation to their own research and know how to correctly refer to scholarly sources.
  • The student is able to conduct a literature review (state of the art) in a systematic way and is able to report on findings. 
  • The student is able to a select an appropriate theoretical framework and to develop a method that allows the student to investigate the research question. The student is aware of various approaches and methodologies in literary studies and can reflect on his/her choice of methodology in a critical manner.
  • The student is capable of developing a written research proposal, also keeping in mind the correct way of referring to sources.
  • The student is capable of giving an academic presentation. They are able to present their research in a concise and clear manner for a broad audience.
  • The student knows the guidelines with respect to plagiarism, data management and scientific integrity, and applies these in a rigorous manner in all assignments.

Beoordelingsinformatie

De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
ZELF Presentatie bepaalt 50% van het eindcijfer

ZELF Paper bepaalt 50% van het eindcijfer

Binnen de categorie ZELF Presentatie dient men volgende opdrachten af te werken:

  • ZELF presentatie met een wegingsfactor 50 en aldus 50% van het totale eindcijfer.

    Toelichting: Presentatie bepaalt 50% van het eindcijfer

Binnen de categorie ZELF Paper dient men volgende opdrachten af te werken:

  • ZELF paper met een wegingsfactor 50 en aldus 50% van het totale eindcijfer.

    Toelichting: Onderzoeksvoorstel en bibliografie bepaalt 50% van het eindcijfer

Aanvullende info mbt evaluatie
  • In case of lateness or unwarranted absence, the student will obtain zero for the assignment in question.
  • In case the student fails the course, he/she must retake the assignments for which he/she did not pass.

The same tasks, deadlines and grading apply to all students

Toegestane onvoldoende
Kijk in het aanvullend OER van je faculteit na of een toegestane onvoldoende mogelijk is voor dit opleidingsonderdeel.

Academische context

Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Master of Linguistics and Literary Studies: Profile Literary Studies 1 Language (enkel aangeboden in het Engels)
Master of Linguistics and Literary Studies: Profile Literary Studies 2 Languages (enkel aangeboden in het Engels)
Master of Linguistics and Literary Studies: Profile Intermediality - 1 language (enkel aangeboden in het Engels)
Master of Linguistics and Literary Studies: Profile Intermediality - 2 languages (enkel aangeboden in het Engels)