25 ECTS credits
750 u studietijd
Aanbieding 1 met studiegidsnummer 6021936FNR voor alle studenten in het 1e en 2e semester met een gespecialiseerd master niveau.
De ASO scherpt het eigen probleemoplossend vermogen verder aan tijdens de verschillende seminaries en het dagelijkse werk.
Werkvormen:
Bedside teaching
Basis rampengeneeskunde management – 20 u
Dagelijkse briefings
Opleidingsdagen en terugkomendagen in 4ste, 5de en 6de opleidingsjaar met casus besprekingen en simulaties
Om te kunnen slagen voor dit vak moet de student een pass halen op elk van volgende onderdelen. Een Fail behalen voor één van volgende onderdelen betekent een Fail voor het volledige vak.
Verplichte aanwezigheid op de georganiseerde opleidingsdagen en terugkomdagen gedurende hun 4-6de opleidingsjaar( PASS/FAIL) Een student is enkel gewettigd afwezig indien in het bezit van een geldig ziekte attest.
Verplichte deelname en behaalde een attest van een basis cursus rampengeneeskunde (PASS/FAIL)
Medewerking tijdens briefingsmomenten (PASS/FAIL)
Porfolio met functioneringsgesprekken en evaluatie gesprekken van hun eerste 3 opleidingsjaren in medbook. (PASS/FAIL)
OLR 3: Heeft het probleemoplossend vermogen verder ontwikkeld en past dit toe in de praktijk (M, W)
OLR 15: Houdt rekening met de economische aspecten van de geneeskunde en gaat doelmatig om met middelen, waarbij onder- en overgebruik vermeden worden (M)
OLR 18: Is in staat om “standards of care” te zetten en kwaliteitseisen met betrekking tot de verschillende aspecten van het eigen specialisme te formuleren (M, Ma)
OLR 4: Kan correct en op een humane, empathische wijze communiceren met de patiënt en zijn of haar omgeving, met oog voor ethische, maatschappelijke en multiculturele aspecten (diversiteit) en binnen de relevante wettelijke regelgeving ©
OLR 16: Kent de principes van de medische informatica voor het leveren van optimale patiëntenzorg en voor het onderhouden van de eigen deskundigheid (M)
OLR 19: Voldoet aan de algemene en specifieke eindtermen, eigen aan het specialisme, betreffende diagnostiek en ziektebeelden/aandoeningen (M, W).
OLR 3: Heeft het probleemoplossend vermogen verder ontwikkeld en past dit toe in de praktijk (M, W)
OLR 15: Houdt rekening met de economische aspecten van de geneeskunde en gaat doelmatig om met middelen, waarbij onder- en overgebruik vermeden worden (M)
OLR 18: Is in staat om “standards of care” te zetten en kwaliteitseisen met betrekking tot de verschillende aspecten van het eigen specialisme te formuleren (M, Ma)
OLR 4: Kan correct en op een humane, empathische wijze communiceren met de patiënt en zijn of haar omgeving, met oog voor ethische, maatschappelijke en multiculturele aspecten (diversiteit) en binnen de relevante wettelijke regelgeving ©
OLR 19: Voldoet aan de algemene en specifieke eindtermen, eigen aan het specialisme, betreffende diagnostiek en ziektebeelden/aandoeningen (M, W)
De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
Examen Andere bepaalt 100% van het eindcijfer
Binnen de categorie Examen Andere dient men volgende opdrachten af te werken:
Pass/Fail
Kijk in het aanvullend OER van je faculteit na of een toegestane onvoldoende mogelijk is voor dit opleidingsonderdeel.
Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Master in de specialistische geneeskunde: urgentiegeneeskunde