6 ECTS credits
180 u studietijd
Aanbieding 1 met studiegidsnummer 4022103DNR voor alle studenten in het 1e semester
met een inleidend master niveau.
- Semester
- 1e semester
- Inschrijving onder examencontract
- Niet mogelijk
- Beoordelingsvoet
- Beoordeling (0 tot 20)
- 2e zittijd mogelijk
- Ja
- Onderwijstaal
- Engels
- Faculteit
- Faculteit Psychologie en Educatiewetenschappen
- Verantwoordelijke vakgroep
- Educatiewetenschappen
- Onderwijsteam
- Koen Lombaerts
(titularis)
Free De Backer
- Onderdelen en contacturen
- 0 contacturen Exam
10 contacturen Lecture
170 contacturen Self study
- Inhoud
This course provides insight into the history of thinking about arts education, resulting in an overview of current theories. We examine theoretical and practical lively debates on arts education linked to classroom practice, curriculum and educational policy. We pay specific attention to the relevance of the theoretical framework around critical thinking for arts education.
- Studiemateriaal
- Digitaal cursusmateriaal (Vereist) : Reader, Canvas
- Bijkomende info
Reader provided by the lecturer.
Reader compiled by the students themselves (literature search on the topic at hand).
3 lecture sessions, and further group/individual guidance.
- Leerresultaten
-
Algemene competenties
- The student explains the educational value of contemporary arts.
- The student describes and analyses recent debates in arts education.
- The student can take on a critical stance on a current debate in arts education, based on solid arguments.
- The student shows a critical attitude with regard to academic literature.
- The student demonstrates understanding of the relationship between critical thinking and arts.
- The student applies a critical thinking process by means of artistic images.
- The student defines the foundations of critical thinking.
- The student shows interest in the ideas of others by asking critical questions.
- Beoordelingsinformatie
-
De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
Examen Mondeling bepaalt 100% van het eindcijfer
Binnen de categorie Examen Mondeling dient men volgende opdrachten af te werken:
- Oral exam
met een wegingsfactor 100
en aldus 100% van het totale eindcijfer.
- Aanvullende info mbt evaluatie
not applicable
- Toegestane onvoldoende
- Kijk in het aanvullend OER van je faculteit na of een toegestane onvoldoende mogelijk is voor dit opleidingsonderdeel.
Academische context
Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Master in de onderwijskunde: Standaard traject
Master in de agogische wetenschappen: profiel onderwijsagogiek
Master of Educational Sciences: Standaard traject (enkel aangeboden in het Engels)