6 ECTS credits
180 u studietijd

Aanbieding 1 met studiegidsnummer 4022103DNR voor alle studenten in het 1e semester met een inleidend master niveau.

Semester
1e semester
Inschrijving onder examencontract
Niet mogelijk
Beoordelingsvoet
Beoordeling (0 tot 20)
2e zittijd mogelijk
Ja
Onderwijstaal
Engels
Faculteit
Faculteit Psychologie en Educatiewetenschappen
Verantwoordelijke vakgroep
Educatiewetenschappen
Onderwijsteam
Koen Lombaerts (titularis)
Free De Backer
Onderdelen en contacturen
0 contacturen Exam
10 contacturen Lecture
170 contacturen Self study
Inhoud

This course provides insight into the history of thinking about arts education, resulting in an overview of current theories. We examine theoretical and practical lively debates on arts education linked to classroom practice, curriculum and educational policy. We pay specific attention to the relevance of the theoretical framework around critical thinking for arts education.

Studiemateriaal
Digitaal cursusmateriaal (Vereist) : Reader, Canvas
Bijkomende info

Reader provided by the lecturer.

Reader compiled by the students themselves (literature search on the topic at hand).

3 lecture sessions, and further group/individual guidance.

Leerresultaten

Algemene competenties

  • The student explains the educational value of contemporary arts.
  • The student describes and analyses recent debates in arts education.
  • The student can take on a critical stance on a current debate in arts education, based on solid arguments.
  • The student shows a critical attitude with regard to academic literature.
  • The student demonstrates understanding of the relationship between critical thinking and arts.
  • The student applies a critical thinking process by means of artistic images.
  • The student defines the foundations of critical thinking.
  • The student shows interest in the ideas of others by asking critical questions.

Beoordelingsinformatie

De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
Examen Mondeling bepaalt 100% van het eindcijfer

Binnen de categorie Examen Mondeling dient men volgende opdrachten af te werken:

  • Oral exam met een wegingsfactor 100 en aldus 100% van het totale eindcijfer.

Aanvullende info mbt evaluatie

not applicable
 

Toegestane onvoldoende
Kijk in het aanvullend OER van je faculteit na of een toegestane onvoldoende mogelijk is voor dit opleidingsonderdeel.

Academische context

Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Master in de onderwijskunde: Standaard traject
Master in de agogische wetenschappen: profiel onderwijsagogiek
Master of Educational Sciences: Standaard traject (enkel aangeboden in het Engels)