3 ECTS credits
90 u studietijd

Aanbieding 1 met studiegidsnummer 1023691AER voor alle studenten in het 2e semester met een inleidend bachelor niveau.

Semester
2e semester
Inschrijving onder examencontract
Mogelijk
Beoordelingsvoet
Beoordeling (0 tot 20)
2e zittijd mogelijk
Ja
Onderwijstaal
Nederlands
Faculteit
Faculteit Psychologie en Educatiewetenschappen
Verantwoordelijke vakgroep
Faculteit Psychologie en Educatiewetenschappen
Onderwijsteam
Natacha Deroost (titularis)
Mahyar Firouzi
Helen Tobback
Onderdelen en contacturen
26 contacturen Hoorcollege
Inhoud

Tijdens de hoorcolleges worden de basisfuncties- en processen van de menselijke cognitie behandeld. Voorbeelden van hoofdstukken die aan bod kunnen komen zijn perceptie, aandacht, kortetermijngeheugen, langetermijngeheugen en taal. Zie Canvas voor de exacte hoofdstukken. 

Studiemateriaal
Handboek (Vereist) : Foundations of cognitive psychology, Gobet F., Chassy P., Bilalic M., Mc Graw-Hill
Digitaal cursusmateriaal (Vereist) : Slides en ander cursusmateriaal, Canvas
Bijkomende info

.

Leerresultaten

Algemene competenties

- De student verwerft inzicht in de basismechanismen van de menselijke cognitie.

- De student leert de relatie tussen wetenschappelijk onderzoek en theorievorming, m.n. in het studiegebied van de cognitieve psychologie.

- De student leert wetenschappelijk te redeneren, m.n. in het studiegebied van de cognitieve psychologie.

Beoordelingsinformatie

De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
Examen Schriftelijk bepaalt 100% van het eindcijfer

Binnen de categorie Examen Schriftelijk dient men volgende opdrachten af te werken:

  • Schriftelijk examen met een wegingsfactor 100 en aldus 100% van het totale eindcijfer.

    Toelichting: Meerkeuze

Aanvullende info mbt evaluatie

.

Toegestane onvoldoende
Kijk in het aanvullend OER van je faculteit na of een toegestane onvoldoende mogelijk is voor dit opleidingsonderdeel.

Academische context

Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Bachelor in de artificiële intelligentie: Standaard traject