3 ECTS credits
90 u studietijd

Aanbieding 1 met studiegidsnummer 1023761BNR voor alle studenten in het 1e semester met een verdiepend bachelor niveau.

Semester
1e semester
Inschrijving onder examencontract
Niet mogelijk
Beoordelingsvoet
Beoordeling (0 tot 20)
2e zittijd mogelijk
Ja
Inschrijvingsvereisten
Studenten in de bachelor communicatiewetenschappen hebben 'Communicatiewetenschappen I’ gevolgd, alvorens dit opleidingsonderdeel op te nemen. Studenten in de bachelor Social Sciences hebben 'Introduction to Communication Studies' gevolgd, alvorens dit opleidingsonderdeel op te nemen.
Onderwijstaal
Onder samenwerkingsakkoord
Onder uitwisselingsakkoord mbt studiedelen
Faculteit
Faculteit Sociale Wetensch & SolvayBusinessSchool
Verantwoordelijke vakgroep
Communicatiewetenschappen
Externe partnerinstelling(en)
Erasmushogeschool Brussel
Onderwijsteam
Decaan ES (titularis)
Onderdelen en contacturen
35 contacturen Werkcolleges, practica en oefeningen
55 contacturen Zelfstudie en externe werkvormen
Inhoud

Het opleidingsonderdeel wordt ontleend van de Erasmushogeschool Brussel (3BA Communicatiemanagement). Voor meer informatie verwijzen we naar de studiedeelfiche op de website van de EhB.

https://bamaflexweb.ehb.be/BMFUIDetailxOLOD.aspx?a=155748&b=5&c=1

Bijkomende info

Dit opleidingsonderdeel wordt ontleend van de Erasmushogeschool Brussel en dient daar gevolgd te worden (Campus Bloemenhof of Campus Kanal).

Studenten die dit vak wensen op te nemen dienen zich ook te registeren aan de Erasmushogeschool Brussel. Meer info: https://www.erasmushogeschool.be/nl/uitwisseling-vakken-tussen-ehb-en-vub

Leerresultaten

Algemene Competenties

Na het succesvol voltooien van het opleidingsonderdeel is de student in staat

  • D1: de digitale aspecten van een communicatieprobleem scherp te stellen
  • D2: een digital content strategie op te stellen binnen het groter geheel van een algemeen communicatieplan
  • D3: concrete content te creëren voor digitale media met gebruik van gepaste tools
  • D4: de performantie van digitale content te evalueren
  • D5: communicatieadvies te verlenen met het oog op adequate inzet van digitale content

Beoordelingsinformatie

De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
Examen Andere bepaalt 100% van het eindcijfer

Binnen de categorie Examen Andere dient men volgende opdrachten af te werken:

  • Portfolio met een wegingsfactor 100 en aldus 100% van het totale eindcijfer.

Aanvullende info mbt evaluatie

Geen.

Toegestane onvoldoende
Kijk in het aanvullend OER van je faculteit na of een toegestane onvoldoende mogelijk is voor dit opleidingsonderdeel.

Academische context

Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Bachelor in de communicatiewetenschappen: Standaard traject