3 ECTS credits
90 u studietijd
Aanbieding 1 met studiegidsnummer 1023761BNR voor alle studenten in het 1e semester
met een verdiepend bachelor niveau.
- Semester
- 1e semester
- Inschrijving onder examencontract
- Niet mogelijk
- Beoordelingsvoet
- Beoordeling (0 tot 20)
- 2e zittijd mogelijk
- Ja
- Inschrijvingsvereisten
- Studenten in de bachelor communicatiewetenschappen hebben 'Communicatiewetenschappen I’ gevolgd, alvorens dit opleidingsonderdeel op te nemen. Studenten in de bachelor Social Sciences hebben 'Introduction to Communication Studies' gevolgd, alvorens dit opleidingsonderdeel op te nemen.
- Onderwijstaal
- Onder samenwerkingsakkoord
- Onder uitwisselingsakkoord mbt studiedelen
- Faculteit
- Faculteit Sociale Wetensch & SolvayBusinessSchool
- Verantwoordelijke vakgroep
- Communicatiewetenschappen
- Externe partnerinstelling(en)
- Erasmushogeschool Brussel
- Onderwijsteam
- Decaan ES
(titularis)
- Onderdelen en contacturen
- 35 contacturen Werkcolleges, practica en oefeningen
55 contacturen Zelfstudie en externe werkvormen
- Inhoud
Het opleidingsonderdeel wordt ontleend van de Erasmushogeschool Brussel (3BA Communicatiemanagement). Voor meer informatie verwijzen we naar de studiedeelfiche op de website van de EhB.
https://bamaflexweb.ehb.be/BMFUIDetailxOLOD.aspx?a=155748&b=5&c=1
- Bijkomende info
Dit opleidingsonderdeel wordt ontleend van de Erasmushogeschool Brussel en dient daar gevolgd te worden (Campus Bloemenhof of Campus Kanal).
Studenten die dit vak wensen op te nemen dienen zich ook te registeren aan de Erasmushogeschool Brussel. Meer info: https://www.erasmushogeschool.be/nl/uitwisseling-vakken-tussen-ehb-en-vub
- Leerresultaten
-
Algemene Competenties
Na het succesvol voltooien van het opleidingsonderdeel is de student in staat
- D1: de digitale aspecten van een communicatieprobleem scherp te stellen
- D2: een digital content strategie op te stellen binnen het groter geheel van een algemeen communicatieplan
- D3: concrete content te creëren voor digitale media met gebruik van gepaste tools
- D4: de performantie van digitale content te evalueren
- D5: communicatieadvies te verlenen met het oog op adequate inzet van digitale content
- Beoordelingsinformatie
-
De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
Examen Andere bepaalt 100% van het eindcijfer
Binnen de categorie Examen Andere dient men volgende opdrachten af te werken:
- Portfolio
met een wegingsfactor 100
en aldus 100% van het totale eindcijfer.
- Aanvullende info mbt evaluatie
Geen.
- Toegestane onvoldoende
- Kijk in het aanvullend OER van je faculteit na of een toegestane onvoldoende mogelijk is voor dit opleidingsonderdeel.
Academische context
Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Bachelor in de communicatiewetenschappen: Standaard traject