Faculteit Sociale Wetensch & SolvayBusinessSchool

Toelatingsvoorwaarden

Inschrijven voor dit studieplan is mogelijk indien u een van de onderstaande diploma's heeft behaald:

Academic Bachelor's programme Social Sciences
Academic Bachelor's programme communicatiewetenschappen

U kan eveneens inschrijven voor dit studieplan na het volgen van het Schakelprogramma Master of Science in de communicatiewetenschappen.

U kan eveneens inschrijven voor dit studieplan na het volgen van het Voorbereidingsprogramma Master of Science in de communicatiewetenschappen.

Overzicht inhoud van dit studieplan

De Master of Science in de Communicatiewetenschappen - afstudeerrichting Media, strategie en marketing telt 60 ECTS credits en bestaat uit 4 modules:
- Onderzoek (18 ECTS credits)
- Praktijk (6 ECTS credits)
- Verplicht (18 ECTS credits)
- Keuze (18 ECTS credits)


Onderzoek

De masterproef kan pas worden opgenomen wanneer ook alle andere vakken van de master zijn opgenomen of afgelegd. Indien je geselecteerd bent voor de masterproef: pre-doctoraal traject, contacteer dan de studietrajectbegeleider voor je registratie: studietraject.es@vub.be.

Uit de hieronder genoemde cursussen, moet voor ten minste 18 ECTS credits worden geselecteerd.

18ECTS credits - Masterproef Communicatiewetenschappen
18ECTS credits - Masterproef Communicatiewetenschappen: Pre-doctoraal traject

Terug naar boven


Praktijk

Dit betreft 1 verplicht vak.

Uit de hieronder genoemde cursussen, moet voor ten minste 6 ECTS credits worden geselecteerd.

6ECTS credits - Project: Media, Strategie en Marketing

Terug naar boven


Verplicht

Het betreft 3 verplichte vakken.

Uit de hieronder genoemde cursussen, moet voor ten minste 18 ECTS credits worden geselecteerd.

6ECTS credits - Digitale marketingindustrieën
6ECTS credits - Consumentengedrag
6ECTS credits - Merkenstrategie

Terug naar boven


Keuze

Binnen het keuzedeel van de master kiest de student voor 18 ECTS credits. De student heeft binnen dit keuzedeel ook de mogelijkheid om (na een selectieprocedure) het vak 'Handelsmissie' (professor M. Dooms - 6 ECTS credits) op te nemen. Studenten die interesse hebben kunnen contact opnemen met professor Dooms of de studietrajectbegeleider via studietraject.es@vub.be. Studenten kunnen niet zelf registreren voor dit vak.

Uit de hieronder genoemde cursussen, moet voor ten minste 18 ECTS credits worden geselecteerd.

12ECTS credits - Stage communicatiewetenschappen
6ECTS credits - Reason and Engage
6ECTS credits - Handelsmissie
6ECTS credits - Business and Consumer Ethics
6ECTS credits - Digital Innovation Management
6ECTS credits - Human Resource Management
6ECTS credits - Digital Marketing Project

Terug naar boven