6 ECTS credits
150 u studietijd
Aanbieding 1 met studiegidsnummer 1021479ANR voor alle studenten in het 1e semester met een inleidend bachelor niveau.
In this course we investigate inequalities in the educational context and how this differs for specific groups (such as ethnicity, LGBT, students from disadvantaged families and with a disability). By discussing several authors, theoretical frameworks and concepts, we get insight into the mechanisms on a macro, meso and microlevel that contribute to these inequalities. We critically analyse several avenues that might remedy these inequalities.
At the end of this course, students:
De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
Examen Schriftelijk bepaalt 65% van het eindcijfer
HOC Groepswerk bepaalt 35% van het eindcijfer
Binnen de categorie Examen Schriftelijk dient men volgende opdrachten af te werken:
Binnen de categorie HOC Groepswerk dient men volgende opdrachten af te werken:
The written exam consists of multiple choice questions (with standard setting) and one or more open questions. The distribution of points and the size of the correction for guessing will be communicated before the start of the exam and on the exam sheet. The students are expected to thoroughly process the compulsory study material and explicitly refer to it in the open questions of their written exam.
Participation in both parts (group assignment and exam) are required to pass the course. Absence from a mandatory part of the evaluation leads to an absence as resultcode.
A re-examination (in August or September) is possible for the written exam.
A re-examination of the group assignment is not possible. The partial result for this assignment will be transferred to the second examination period.
Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Bachelor in de agogische wetenschappen: profiel sociale agogiek
Bachelor in de agogische wetenschappen: profiel culturele agogiek
Bachelor in de agogische wetenschappen: Verkort traject Profiel Sociale Agogiek
Bachelor in de agogische wetenschappen: Startplan
Bachelor in de agogische wetenschappen: Verkort traject Profiel Culturele Agogiek
Bachelor in de agogische wetenschappen: profiel onderwijsagogiek
Bachelor in de agogische wetenschappen: Verkort traject Profiel Onderwijsagogiek
Master of Educational Sciences: Standaard traject (enkel aangeboden in het Engels)
Schakelprogramma Master of Science in de agogische wetenschappen: Profiel Sociale Agogiek
Schakelprogramma Master of Science in de agogische wetenschappen: Profiel Culturele Agogiek
Schakelprogramma Master of Science in de agogische wetenschappen: Profiel Onderwijsagogiek
Schakelprogramma Master of Science in de Onderwijskunde: Standaard traject
Schakelprogramma Educatieve Master of Science in de gedragswetenschappen: Agogische wetenschappen
Voorbereidingsprogramma Master of Science in de agogische wetenschappen: Profiel Sociale Agogiek
Voorbereidingsprogramma Master of Science in de agogische wetenschappen: Profiel Culturele Agogiek
Voorbereidingsprogramma Master of Science in de agogische wetenschappen: Profiel Onderwijsagogiek
Voorbereidingsprogramma Master of Science in de onderwijskunde: Standaard traject