3 ECTS credits
90 u studietijd
Aanbieding 1 met studiegidsnummer 4022186DNR voor alle studenten in het 1e semester met een inleidend master niveau.
The course is designed to prepare students to speak and write in an academic register. The course immerses students in the language, and aims on the one hand to equip them with both the language (grammar, academic register and style) and skills (both spoken and written) necessary for further academic study, and on the other hand to provide maximal opportunity for the students to apply these in tasks which simulate real-life academic settings (e.g. writing and revising of an argumentative essay or a formal discussion).
The course contains two main components: academic writing and speaking.
Academic writing
The first component, academic writing, provides language input (academic register and writing style) and the chance to apply the acquired knowledge in the student’s own writing task in the form of reflection tasks (learning journal) and an argumentative essay. In addition, the classes focus on structuring academic texts.
Academic speaking
In the second component, academic speaking skills are central. A key focus is on spontaneous speaking tasks typical of those encountered in an academic setting (a discussion, a short presentation). Students are given ample opportunity to simulate these contexts and to receive feedback from their peers and tutors in class. Additionally, they are given the chance to reflect on their own progress in a learning journal.
In addition to course work on writing and speaking, students are required to brush up on vocabulary and grammar, which will be assessed in the written exam.
Attendance in strongly recommended for the classes on academic writing and obligatory for the speaking component (see continuous assessment: preparation and participation in discussion-related tasks).
Materials will be made available in class and/or via Canvas.
This course aims to help students who already have a good basis in English to further develop both their communicative ability and their general proficiency in English. The focus is on developing the skills needed to perform well in English in an academic context, with particular attention paid to academic register and style. By the end of the course, students should be able
De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
Examen Mondeling bepaalt 35% van het eindcijfer
Examen Schriftelijk bepaalt 20% van het eindcijfer
Andere bepaalt 45% van het eindcijfer
Binnen de categorie Examen Mondeling dient men volgende opdrachten af te werken:
Binnen de categorie Examen Schriftelijk dient men volgende opdrachten af te werken:
Binnen de categorie Andere dient men volgende opdrachten af te werken:
The final grade is composed based on the following categories:
Additional information regarding evaluation
Beoordeling
Het eindcijfer is samengesteld op basis van de volgende categorieën:
- Permanente evaluatie (45%): 10% invullen van ‘learning journal’ (schrijven), 20% argumentatief essay (schrijven), 10% voorbereiding & deelname aan discussiegerelateerde taken (spreken), 5% invullen van ‘learning journal’ (spreken)
- Schriftelijk examen (20%)
- Mondeling examen (35%)
Aanvullende informatie over evaluatie
- In de eerste examensessie vindt de beoordeling plaats op basis van permanente evaluatie (45%), een schriftelijk examen (20%) en een mondeling examen (35%).
- Deelname aan alle beoordeelde onderdelen van deze cursus (alle vier onderdelen van de permanente evaluatie, het schriftelijk examen en het mondeling examen) is noodzakelijk om een eindcijfer voor deze cursus te krijgen.
- In de tweede examenzittijd vindt de beoordeling plaats aan de hand van een argumentatief essay (20%) (= component permanente evaluatie), een schriftelijk examen (20%) en een mondeling examen (35%). De score van de overige permanente evaluatieonderdelen (‘learning journals’ + voorbereiding en deelname) wordt overgedragen naar de tweede examenperiode Studenten die niet deelnemen aan de permanente evaluatie (‘learning journals’ + voorbereiding van en deelname aan de discussielessen), kunnen niet slagen voor het vak in de eerste examzittijd.
- Studenten die in de eerste examensessie geen voldoende hebben gehaald, kunnen ervoor kiezen hun score voor het argumentatief essay, het schriftelijk of het mondeling examen waarvoor ze in de eerste examensessie een voldoende (10/20 of hoger) hebben behaald, over te dragen naar de tweede examensessie.
- Zowel in de eerste als in de tweede examenperiode is een totaal eindcijfer van 10/20 of hoger voldoende om te slagen voor de cursus, zelfs indien niet voor elk individueel beoordelingsonderdeel een voldoende werd behaald.
- Scores voor individuele beoordelingsonderdelen of examens mogen niet worden overgedragen naar een volgend academiejaar.
Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Master in de biomedische wetenschappen: management en bedrijfsleven
Master in de biomedische wetenschappen: klinische biomedische wetenschappen
Master of Biomedical Research: Standaard traject (enkel aangeboden in het Engels)